Неділя, 20.08.2017, 16:27
sergqy
Вітаю Вас Гість | RSS
ГОЛОВНА СТОРІНКА Літературна сторінка Реєстрація Вхід

Новий сайт: Комунальна соціально - реабіалітаційна установа"Житомирське вище професійне училище - інтернат

Меню сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Ефективність професійно-технічної підготовки

Результативність та ефективність впровадження інновації
 Порушення зв’язку з навколишнім світом, обмеження мобільності й спілкування з природою, бідність контактів з однолітками й дорослими, недоступність ряду культурних цінностей, а іноді і відсутність елементарних знань, неякісної шкільної освіти – це стан підлітків та молоді з фізичними вадами, що приходять до нас навчатися. Однією з важливих умов, необхідних для успішної соціалізації людей з особливими потребами є отримання ними професійної освіти, - говорить методист училища       Жидецька Олена Олександрівна
  Житомирське вище професійне училище-інтернат є спеціалізованим навчальним закладом. Досвід нашого навчального закладу  свідчить про те, що підлітки та молодь з обмеженими можливостями при відповідному плануванні процесу навчання та використанні правильних методик, а саме особистісно орієнтованих, здатні до навчання за програмами професійної технічної освіти та  показують доволі високі результати навчання. Розуміння стану таких людей, їх проблем, повага до особистості, врахування індивідуальності є умовою успішної соціалізації. 
Навчальний процес  в училищі – це система  організаційно-педагогічних, методичних і технічних заходів, спрямованих на реалізацію змісту і завдань професійно-технічної освіти відповідно до державних стандартів та професійну реабілітацію інвалідів. 
Ефективність професійно-технічної підготовки інваліда залежить від врахування їх інтересів та здібностей, соціально-психологічного та фізичного стану. Тому значне місце відводиться технології організації, планування, контролю навчального процесу та його соціально-психологічного та медичного супроводу. 
На сьогоднішній день спільно з учнями з інвалідністю  навчаються здорові діти. Це є  повнофункціональна зворотна інтеграція навчання: здорові діти відвідують спеціалізований заклад, де навчаються діти-інваліди.
Особистісно орієнтований підхід допомагає   учням двох соціальних статусів  отримати духовну та матеріальну незалежність, надає, особливо, дітям з інвалідністю життєву стійкість, дозволяє  приймати активну участь у соціальному, економічному та політичному житті суспільства, стимулювати їх до особистісно розвивальної творчості, виховує милосердя, доброзичливість, взаємовиручку.
Час змінюється, змінюються і вимоги до сучасного вчителя. Нині суспільство потребує вчителя, який готовий до інноваційної педагогічної діяльності, творчого пошуку для  виховання творчої особистості, здатної самостійно мислити, пропонувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення.  
Увесь навчальний матеріал, весь навчально-виховний процес викладачі, майстри виробничого навчання роблять   таким,  щоб учень не відсиджував урок, а відчував свою власну причетність до всього, що відбувається на ньому, тоді можна досягнути взаєморозуміння з учнем, вміння поважати думку кожного, якщо навіть вона хибна, вчити вільно висловлювати свою думку, погоджуватися чи не погоджуватися із судженням інших. 
  Важливим принципом роботи для  педагогічних працівників на першому плані завжди стоїть індивідуальна робота, а потім творча  колективна. 
В училищі працюють методичні комісії: з професії «Радіомеханік з обслуговування та ремонту радіотелевізійної апаратури», «Електромеханік з ремонту та обслуговування  лічильно-обчислювальної техніки», «Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування», «Взуттьовик з пошиття ортопедичного взуття. Взуттьовик з пошиття індивідуального взуття», «Оператор комп’ютерного набору. Секретар керівника», «Конторський (офісний) службовець (бухгалтерія)», «Соціальний робітник», «Кухар. Кондитер».    
Діяльність методичних комісій зосереджена на розробці і схваленні робочої навчально-плануючої документації, внесенні коректив і відомостей про нові досягнення техніки, технології, забезпеченні взаємозв’язку загальноосвітньої, загальнопрофесійної та професійної підготовки учнів, оновленні та поповненні комплексно-методичного забезпечення предметів і професій, використанні інноваційних технологій. 
Педагогічні працівники впроваджують в навчальний процес елементи  5 інноваційних педагогічних технологій (особистісно-орієнтоване  навчання, проблемне навчання, інтерактивні    технології, проектні технології, інформаційно-комунікаційні технології) та  виробничі технології з професій: «Радіомеханік з обслуговування та ремонту радіотелевізійної апаратури» - сучасні методи ремонту радіотелевізійної апаратури; «Електромеханік з ремонту та обслуговування  лічильно-обчислювальної техніки» - новітнє обладнання, апаратуру, діючі тренажери; «Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування» - сучасні методи роботи з електропроводкою (тренажер внутрішніх і зовнішніх робіт); «Взуттьовик з індивідуального пошиття взуття. Взуттьовик з пошиття ортопедичного взуття» - сучасні методи обслуговування населення при пошитті індивідуального та ортопедичного взуття; «Оператор комп’ютерного набору. Секретар керівника», «Конторський (офісний) службовець (бухгалтерія) –  інтегрована система Microsoft Оffise для Windows; «Соціальний робітник» - сучасні методи обслуговування одиноких непрацездатних громадян;  «Кухар. Кондитер» - приготування креативних страв.  
Творчі групи при методичних комісіях працюють над дослідно-експериментальною роботою «Створення умов для реалізації інклюзивної моделі навчання на основі інформаційно-комунікаційних технологій». 
Викладачами у 2009-2011 роках створено: 16 опорних конспектів; 5 електронних посібників; 6 робочих зошитів; презентації уроків до основних тем;  17 проектів. Підготовлені збірки матеріалів в електронному вигляді (відеоуроки, опорні конспекти, робочі зошити, посібники, інформаційні матеріали, брошури, презентації, тижні професій, виховні заходи, тощо). Одним із джерел поповнення і зміцнення навчально-матеріальної бази є матеріали випускних творчих та дипломних робіт (плакати, макети, муляжі, пристрої, блоки,  відеофільми, презентації, реферати, доповіді  тощо).
Методичні комісії проводять відкриті уроки, тижні з професій, беруть участь в контролі за станом підготовки учнів з окремих предметів та професій.
Результативність роботи методичних комісій училища відображена у досягненнях педагогічного колективу:
2011р.
    - І, ІІ, ІІІ місця  зайняли роботи членів творчої групи педагогічних працівників училища на Всеукраїнському огляді-конкурсі "Професійна освіта інвалідів, осіб з особливими потребами у професійно-технічних навчальних закладах»: брошура "Соціальна реабілітація молоді з обмеженими фізичними можливостями: із досвіду роботи” (2008-2011р.р.); навчально-методичний проект "Професіоналізм  +  активна життєва позиція = соціалізація”; відеофільм "Соціалізація – це впевненість у сьогоденні та майбутньому”. 
2012р.
    - ІV місце зайняли учні: Паламаренко В.О., Гаврилюк К.В. в Міжнародному конкурсі юніорів з кулінарного мистецтва і сервісу в Україні (майстер виробничого навчання Дмитрова О.Л.).

Категорія: Ефективність професійно-технічної підготовки | Додав: sergqy (24.01.2013)
Переглядів: 909 | Теги: методична робота, ефективність | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Валюта

45 років ЖВПУ-і

Copyright Цокол Сергей Александрович © 2017 Конструктор сайтів - uCozЯндекс.Метрика